Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo, Sprzedaż

Jak motywować pracowników i sprzedawców? Cz.1

  • 15 listopada, 2021

Cześć! Dzisiaj mam dla Ciebie pierwszą część materiału dotyczącą motywacji Twoich pracowników, sprzedawców i handlowców. 

Przede wszystkim na początku zastanówmy się razem nad podstawowym pytaniem, które mogło Ci się nasunąć, widząc tytuł – czy jeśli musisz motywować i niejako zachęcać do pracy Twoich podopiecznych, to czy są oni w ogóle dobrymi pracownikami? 

Analogicznie, czy trzeba kogoś motywować, zachęcać aby schronił się w sytuacji zagrożenia? Czy trzeba kogoś motywować do tego, aby przetrwał, lub aby bronił siebie i swoją rodzinę podczas ataku obcego plemienia, na jego wioskę? Odpowiedzi wydają się oczywiste. 

Czasy, w których żyjemy są bardzo wymagające i w pewien sposób niebezpieczne – jest to tak w pewnym sensie okres “wojny”, czyli walki o swoje zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. I nie chodzi tutaj bynajmniej o strasznie kogoś. Chodzi natomiast o pokazanie tego, że po trudnych czasach zawsze przychodzi okres odbudowy, który również nie jest łatwy. Analogicznie można go przyrównać do okresu odbudowy gospodarek po wojnach światowych, lub minionych epidemiach, wyniszczających ludzkość. 

W tych trudnych czasach odbudowy każdy poradzi sobie inaczej. Jedni naturalnie sami dadzą sobie świetnie radę, inni uzyskają mniejszą lub większą pomoc zewnętrzną (np. od rządu), a jeszcze inni mogą po prostu nie przetrwać. Dlatego sytuacja, kiedy trzeba motywować innych ludzi do przetrwania, powinna być pierwszym momentem zapalenia się lampki ostrzegawczej – coś jest nie tak. 

Nie popadając jednak w skrajny pesymizm, musisz wiedzieć, że zdarzą się sytuacje, kiedy motywacja pracownika nie jest na maksymalnym poziomie, brakuje mu do jego najwyższego zaangażowania i poświęcenia w pracy, spadają jego chęci. W takich chwilach musisz dotrzeć do niego i pomóc mu, wrócić na właściwą ścieżkę. W motywowaniu Twoich pracowników pomogą Ci trzy elementy, które opiszę dla Ciebie w tym i kolejnym materiale. 

Pierwszym elementem jest odpowiedź na proste pytanie Jak motywować innych?Zacznij od podstaw, jest nią piramida potrzeb Maslowa. Zaczyna się ona od absolutnie fundamentalnych potrzeb, bez których ludzie nie mogą funkcjonować, czyli potrzeb fizjologicznych. Zaufaj mi, że absolutnie nikogo nie trzeba motywować do jedzenia, picia czy wypróżniania się. Są to bezwarunkowe odruchy, ludzki instynkt przetrwania, który pozwala im po prostu funkcjonować. 

Druga linia potrzeb, to potrzeba bezpieczeństwa, schronienia. Jeśli przykładowo ktoś ma kredyt mieszkaniowy, to będzie robił wszystko aby cyklicznie spłacać raty – tym samym nie stracić dachu nad głową – oraz żeby pozbyć się kredytu jak najszybciej, czyli pozwolić sobie na spokój i wspomniane bezpieczeństwo. 

Gdy ktoś buduje dom, chce skończyć prace jak najszybciej, nerwówka, życie w biegu, stresie, ciągłe załatwianie rozmaitych spraw motywuje ludzi do tego, aby mieć to jak najszybciej za sobą. Podobnie jest z wygodą życia, np. funkcjonowanie w bardzo dużej rodzinie na małej przestrzeni, albo wychodzenie z kryzysu takiego jak bezdomność – motywacją do zarobienia pieniędzy i pracowania na maksa dla takich osób jest chęć polepszenia warunków życia, lub stworzenie sobie i rodzinie jakichkolwiek warunków do godnego funkcjonowania. 

Trójka to potrzeba przynależności, określenie własnego miejsca w grupie. Osobnik wykluczony z grupy będzie starał się zrobić wszystko, aby zyskać jej przychylność i aprobatę. Pracownik wyróżniający się na tle zespołu słabymi wynikami będzie starał się pracować nad ich poprawą, aby być częścią grupy, dla której charakterystyczna jest świetna sprzedaż. Charakter lidera z kolei może wpływać na brak chęci integrowania się z grupą i alienowanie się. 

Kolejną potrzebą jest potrzeba uznania. W dużym uproszczeniu polega ona na tym, że ludzie lubią otrzymać ten przysłowiowy uścisk dłoni, za dobrze wykonaną pracę. Mowa tutaj o wszelkich rodzajach docenienia, podziękowania, uznania. Bycie zauważonym, ważnym, otrzymanie nagrody, podziękowania, wyróżnienia – pokazanie tego, że ten konkretny pracownik jest wartościowy i zasługuje na uwagę. 

Takie osobowości podłamują się, kiedy brakuje im pochwał. Jest to problematyczne kiedy pojawiają się spadki wyników – osoby te nadal oczekują uznania, którego jednak nie dajesz im, kiedy oni nie realizują sprzedaży już tak dobrze jak kiedyś. 

Każdego motywuje co innego ponieważ każdy znajduje się na innym etapie, innym poziomie swoich potrzeb. Dlatego aby odpowiedzieć sobie na pierwsze i podstawowe pytanie, musisz po prostu rozmawiać ze swoimi pracownikami. Pytać ich jak wygląda ich życie, jak im się wiedzie, co jest dla nich istotne, dlaczego robią to co robią. Nie zgaduj i nie strzelaj, dowiedz się jak żyją i co jest ważne. 

Koniecznie sprawdź dalszą część tego materiału, w którym opiszę dla Ciebie pozostałe elementy i sposoby motywacji, pojawi się ona tutaj już niedługo! 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz