Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż

Co zrobić gdy klient mówi „zastanowię się i oddzwonię?”

  • 10 września, 2019

Czy zdarzyło Ci się kiedyś trafić na klienta, który powiedział Ci ”  Zastanowię się i oddzwonię” ?. Co zdarzyło się później? Faktycznie oddzwonił do Ciebie czy nigdy więcej go nie słyszałeś?

W tym nagraniu powiem Ci, jak poradzić sobie z tą obiekcją.

Przede wszystkim musisz ustalić co jest prawdziwym powodem wahania się klienta. Chce to z kimś skonsultować, potrzebuje więcej czasu czy po prostu nie jest zainteresowany.

Dlatego kiedy klient mówi do mnie: Zastanowię się i oddzwonię — jest coś co ja mówię do niego, czego mogę nauczyć Cię w tym nagraniu, dzięki czemu będziesz mógł poradzić sobie z tym zastrzeżeniem. Kiedy klient mówi do mnie: Zastanowię się i oddzwonię zawsze staję się bardziej bezpośredni. Nigdy nie mówię czegoś w stylu: Dobrze, w porządku, może potrzebujesz jakiejś informacji na maila, kiedy mam do ciebie zadzwonić?, bo wiem, że to nie działa.

Kiedy w firmach, w których prowadzę projekty szkoleniowe słyszę u handlowców właśnie takie spolegliwe i bardzo zachowawcze mówienie do klienta: Oczywiście, w porządku, co pan jeszcze ode mnie potrzebuje? to już wiem, że nic z tego nie będzie, ponieważ w tym momencie to handlowiec wchodzi w rolę tego, któremu bardziej zależy na kliencie, a nie odwrotnie.

Co w takim razie powinieneś powiedzieć w takiej sytuacji? Otóż podam ci przykład: Oczywiście mogę do pana oddzwonić w innym terminie, tylko zazwyczaj kiedy słyszę z ust moich klientów takie stwierdzenie, to nigdy później nie mam z nimi kontaktów. Zadajesz klientowi proste, ale jakże ważne pytanie: Co musi się wydarzyć, żebyśmy mogli zrobić biznes właśnie dzisiaj? Teraz klient może ci odpowiedzieć: Potrzebuję dodatkowych referencji, potrzebuję to z kimś skonsultować czy Potrzebuję jakiejś ważnej informacji na maila. I wtedy możesz te właśnie obiekcje rozwiązywać pojedynczo zamiast domyślać się co jest prawdziwym powodem wahania, gdy klient mówi ci: Muszę to przemyśleć.

Może być też tak, że klient ci mimo wszystko powie: Wie pan co, no muszę to przemyśleć.

A więc wtedy warto, żebyś powiedział mu takie oto zdanie: Wie pan co rozumiem, że chciałby pan to jeszcze przemyśleć, natomiast pracuję w tej branży już 12 lat i przyznam szczerze, zawsze kiedy klient mówi do mnie, że musi to przemyśleć później nie odbiera ode mnie telefonów, a tak naprawdę nie był od początku zainteresowany, tylko nie chciał mnie urazić, dlatego nie powiedział mi tego wprost. Czy w pana przypadku jest podobnie?

Jeśli klient ci powie, że: Nie, nie o to chodzi to wtedy dokładnie go dopytaj co powstrzymuje go przed zakupem? Czy chodzi panu o termin? Czy chodzi o cenę? Czy chodzi o jeszcze jakąś inną rzecz? Proszę mi powiedzieć wprost, zakładając że i tak nie zrobimy biznesu. Dopytujesz wprost i wtedy klient może powiedzieć: No tak, cena jest za wysoka. I w tym momencie możesz pracować tylko nad tą jedną konkretną obiekcją. Dlatego możesz zaproponować klientowi rozłożenie tej płatności na raty, zmiana terminu płatności albo zmiana kwoty, którą musiałby zapłacić z góry.

I kiedy to zaproponujesz, zapytaj klienta: Czy to będzie dla pana w porządku? No i teraz klient może ci powiedzieć: Tak, to będzie dla mnie w porządku, mamy deala.

A więc jak widzisz kiedy klient mówi: Zastanowię się i oddzwonię to tak naprawdę chodzi mu o coś innego.

Ale twoim zadaniem jest dokopać się do tego co to jest. Bo jak widzisz klienci kłamią. Klienci kłamią przez cały czas i tego nauczyła mnie sprzedaż. Dlaczego klienci kłamią? Ponieważ chcą chronić samych siebie. Boją się, że kiedy dostarczą ci zbyt dużo informacji to ty wykorzystasz te informacje przeciwko nim. Oni nie chcą, żebyś im sprzedawał. Dlatego mają tak wiele oporu, dlatego tak wiele przeszkód i barier stawiają przed tobą. A twoim zadaniem jest dokopać się do tej prawdziwej ostatecznej przeszkody i ją zneutralizować. Kiedy przebijesz się przez te wszystkie myśli, bzdury i historie, które mają włożone do głowy, wtedy będziesz w stanie tak naprawdę dokopać się do sedna sprawy i to usunąć. I dzięki temu sprzedasz.

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz