Jak często zdarzyło Ci się zakolegować z osobą o tych samych zainteresowaniach, problemach albo potrzebach? Czy w kontaktach z innymi ludźmi stawiasz częściej na relacje z osobami, z którymi nie podzielacie żadnych wspólnych cech, problemów, poglądów czy może jest wręcz przeciwnie?
Zazwyczaj do grona najbliższych znajomych, dobieramy takie osoby, które są do Nas podobne. Przebywanie w gronie osób o zbliżonych wartościach i nastawieniu jest po prostu milsze, niż z osobami, które mają inne poglądy. Dzieje się tak dlatego, że w ten sposób druga osoba docenia nasz światopogląd, co znacznie poprawia nasze samopoczucie oraz pewność siebie.
Myślisz, że w sprzedaży jest zupełnie inaczej, a o decyzji zakupowej decyduje jedynie cena, rabat albo oferta konkurencji? Jeśli tak, to muszę Cię rozczarować, ale MYLISZ SIĘ!
Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić, to zadbać o to, aby w rozmowie z Klientem, poznać jego plany, potrzeby oraz samopoczucie. Doceń jego szczerość i spróbuj się utożsamić z jego aktualnym stanem.
Unikaj przy tym sztuczności, patetycznego tonu, przesadnego aktorstwa – nikt nie lubi, gdy mówiąc o swojej sytuacji albo problemach w odpowiedzi słyszy niemal dokładnie powtórzoną własną wypowiedź, jak gdyby słuchał odtwarzaną kasetę. Niech Twoje słowa niosą w sobie dozę empatii i zrozumienia, popracuj nad umiejętnością wczucia się, w sytuację drugiej osoby.
Poniżej znajdziesz krótkie wideo, prezentujące przykładową sytuację klienta oraz proponowaną reakcję na jego położenie – zobacz!
„Odzwierciedlanie to jest zauważanie tego, co klient w danym momencie czuje, myśli i pokazanie mu, że jest dla nas ważny, i że go słuchamy.”
Jeśli Klient nawiąże z Tobą unikalną więź na stopie koleżeńskiej, zaufa Ci, że oferta, którą przedstawiasz jest dla niego najlepszym wyborem. Wykorzystaj to, co usłyszałeś, zbijając w ten sposób obiekcje, zamieniając wady w korzyści. Staraj się mówić tonem oraz językiem takim samym w jakim wypowiada się Twój rozmówca. To sprawi, że podczas rozmowy będzie czuł się bezpiecznie.
Nie rezygnuj zbyt szybko, jeśli nie jesteś ekspertem w takich rozmowach. Nauka sztuki zrozumienia drugiej osoby, zachowując przy tym swój charakter może trochę zająć. Zobaczysz natomiast, że kolejne próby będą przynosić lepsze rezultaty i zwiększy się Twoja skuteczność zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym!
Trzymam kciuki i powodzenia!
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!