Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Sprzedaż, Zarządzanie

6 reguł wywierania wpływu na decyzje klientów

  • 5 lipca, 2021

Cześć! Dzisiaj przedstawię Ci kilka zasad, które pomogą Ci dużo łatwiej przekonywać innych ludzi do swojego zdania. Reguły te pomogą Ci zarówno w kontaktach z bliskimi, rodziną, nowo poznanymi osobami jak również w środowisku zawodowym. 

1 – Reguła lubienia i sympatii

Pierwsza i całkiem prosta zasada wywierania wpływu wiąże się z faktem, że zdecydowanie chętniej działamy na rzecz osób, które lubimy w porównaniu z tymi, których nie darzymy sympatią. 

Ludzie dużo chętniej ulegają prośbom osób, które nawiązują z nimi przyjazną nić porozumienia. Dlatego wprawny sprzedawca będzie szukał możliwości spoufalenia się z Tobą. Spróbuje przejść z Tobą „na Ty”, pochwali Cię, utożsami się z Twoją sytuacją. 

2 – Reguła niedostępności

Ludzi pociąga i ciekawi to, co nie jest dla nich łatwo dostępne. Większość z nas nie czuje przesadnego zainteresowania produktami ogólnodostępnymi takimi jak pieczywo, woda itp. Może się to zmienić, kiedy orientujesz się o 22:00 w niedzielę, że nie masz żadnego pieczywa, z którym mógłbyś zrobić kolację albo śniadanie na jutro do pracy. 

Zmienia się to też, kiedy dowiadujesz się z kartki na klatce schodowej, że jutro przez pół dnia nie będzie wody w mieszkaniu. Nie chodzi tylko o higienę, ale też o to, że czujesz frustrację, kiedy zabrano Ci coś, do czego chcesz mieć wolny dostęp. 

Wykorzystaj tą wiedzę w rozmowach ze swoimi klientami – spróbuj przedstawić swój produkt jako unikatowy, o ograniczonej dostępności, w promocji trwającej tylko w zaplanowanym okresie czasu. Tym samym zwiększysz jego atrakcyjność. 

3 – Reguła autorytetu

Czując respekt wobec rozmówcy i uważając go za autorytet również jesteśmy bardziej skłonni do działania na jego korzyść. Policjant, strażak, urzędnik albo ksiądz – dopóki zawody te cieszą się uznaniem wśród grupy docelowej, ludzie chętniej im ufają. 

Zrób z tego użytek i popracuj nad auto prezencją – w rozmowie oprócz chwalenia produktu, zwróć też uwagę na swoje kwalifikacje oraz statystyki firmy. Nie przesadź przy tym – pamiętasz przecież z poprzednich artykułów i filmów, że klienci nie lubią przechwalania się. 

4 – Reguła zaangażowania i konsekwencji

Buduj zaangażowanie klienta, z którym rozmawiasz i traktuj czas spędzony z nim jak inwestycje w transakcje. Każda kolejna minuta rozmowy – oczywiście bez przesadnego przeciągania jej, jeśli to nie jest konieczne – sprawia, że rośnie zaangażowanie klienta. Spędził on przecież już sporo czasu na rozmowie z Tobą i nie chciałby, aby ten czas okazał się być całkowitą stratą. Zakup dobrego produktu od Ciebie może być rekompensatą za ten czas. 

5 – Reguła wzajemności

Zasada ta mówi o tym, że przychylniej patrzymy na prośbę osoby, która już dla nas coś zrobiła. 

Czujemy się przy tym zobowiązani. Nawet jeśli otrzymaliśmy od drugiej strony coś pozornie błahego, o niskiej wartości materialnej, może to bardzo mocno działać emocjonalnie. Pomyśl zatem, jak możesz działać na rzecz swoich klientów dając im drobiazgi jak np. gratis, obniżkę ceny specjalnie dla tego klienta, a może jakaś niewielka usługa. Tym samym zwiększysz swoją szansę na sprzedaż finalnego produktu. 

6 – Reguła dowodu społecznego

Ludzie chętniej podążają za wyborami większości. Częściej kupują najpopularniejsze produkty, wybierają usługi, które są chwalone przez większość. W społeczeństwie większą aprobatę dostaje to, co zbiera najwięcej pozytywnych opinii. 

Spróbuj przekuć to na swoją korzyść, odpowiednio reklamując swoje produkty. Zwracaj uwagę na wynik sprzedaży danego produktu albo usługi. Na zdecydowany wybór większości. Na to, że ktoś powszechnie znany zdecydował się właśnie na transakcję z Tobą. 

Korzystaj z powyższych zasad, mieszaj je i testuj. Na pewno przyniosą Ci korzyści i poprawią Twoje wyniki. Twoi klienci będą uważać się za osobę wiarygodną, którą da się lubić, będącą autorytetem w swojej dziedzinie. 

Tymczasem sprawdź mój film poniżej, aby dowiedzieć się jeszcze więcej w temacie. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz