Cześć! Dzisiaj przedstawię Ci kilka zasad, które pomogą Ci dużo łatwiej przekonywać innych ludzi do swojego zdania. Reguły te pomogą Ci zarówno w kontaktach z bliskimi, rodziną, nowo poznanymi osobami jak również w środowisku zawodowym.
1 – Reguła lubienia i sympatii
Pierwsza i całkiem prosta zasada wywierania wpływu wiąże się z faktem, że zdecydowanie chętniej działamy na rzecz osób, które lubimy w porównaniu z tymi, których nie darzymy sympatią.
Ludzie dużo chętniej ulegają prośbom osób, które nawiązują z nimi przyjazną nić porozumienia. Dlatego wprawny sprzedawca będzie szukał możliwości spoufalenia się z Tobą. Spróbuje przejść z Tobą „na Ty”, pochwali Cię, utożsami się z Twoją sytuacją.
2 – Reguła niedostępności
Ludzi pociąga i ciekawi to, co nie jest dla nich łatwo dostępne. Większość z nas nie czuje przesadnego zainteresowania produktami ogólnodostępnymi takimi jak pieczywo, woda itp. Może się to zmienić, kiedy orientujesz się o 22:00 w niedzielę, że nie masz żadnego pieczywa, z którym mógłbyś zrobić kolację albo śniadanie na jutro do pracy.
Zmienia się to też, kiedy dowiadujesz się z kartki na klatce schodowej, że jutro przez pół dnia nie będzie wody w mieszkaniu. Nie chodzi tylko o higienę, ale też o to, że czujesz frustrację, kiedy zabrano Ci coś, do czego chcesz mieć wolny dostęp.
Wykorzystaj tą wiedzę w rozmowach ze swoimi klientami – spróbuj przedstawić swój produkt jako unikatowy, o ograniczonej dostępności, w promocji trwającej tylko w zaplanowanym okresie czasu. Tym samym zwiększysz jego atrakcyjność.
3 – Reguła autorytetu
Czując respekt wobec rozmówcy i uważając go za autorytet również jesteśmy bardziej skłonni do działania na jego korzyść. Policjant, strażak, urzędnik albo ksiądz – dopóki zawody te cieszą się uznaniem wśród grupy docelowej, ludzie chętniej im ufają.
Zrób z tego użytek i popracuj nad auto prezencją – w rozmowie oprócz chwalenia produktu, zwróć też uwagę na swoje kwalifikacje oraz statystyki firmy. Nie przesadź przy tym – pamiętasz przecież z poprzednich artykułów i filmów, że klienci nie lubią przechwalania się.
4 – Reguła zaangażowania i konsekwencji
Buduj zaangażowanie klienta, z którym rozmawiasz i traktuj czas spędzony z nim jak inwestycje w transakcje. Każda kolejna minuta rozmowy – oczywiście bez przesadnego przeciągania jej, jeśli to nie jest konieczne – sprawia, że rośnie zaangażowanie klienta. Spędził on przecież już sporo czasu na rozmowie z Tobą i nie chciałby, aby ten czas okazał się być całkowitą stratą. Zakup dobrego produktu od Ciebie może być rekompensatą za ten czas.
5 – Reguła wzajemności
Zasada ta mówi o tym, że przychylniej patrzymy na prośbę osoby, która już dla nas coś zrobiła.
Czujemy się przy tym zobowiązani. Nawet jeśli otrzymaliśmy od drugiej strony coś pozornie błahego, o niskiej wartości materialnej, może to bardzo mocno działać emocjonalnie. Pomyśl zatem, jak możesz działać na rzecz swoich klientów dając im drobiazgi jak np. gratis, obniżkę ceny specjalnie dla tego klienta, a może jakaś niewielka usługa. Tym samym zwiększysz swoją szansę na sprzedaż finalnego produktu.
6 – Reguła dowodu społecznego
Ludzie chętniej podążają za wyborami większości. Częściej kupują najpopularniejsze produkty, wybierają usługi, które są chwalone przez większość. W społeczeństwie większą aprobatę dostaje to, co zbiera najwięcej pozytywnych opinii.
Spróbuj przekuć to na swoją korzyść, odpowiednio reklamując swoje produkty. Zwracaj uwagę na wynik sprzedaży danego produktu albo usługi. Na zdecydowany wybór większości. Na to, że ktoś powszechnie znany zdecydował się właśnie na transakcję z Tobą.
Korzystaj z powyższych zasad, mieszaj je i testuj. Na pewno przyniosą Ci korzyści i poprawią Twoje wyniki. Twoi klienci będą uważać się za osobę wiarygodną, którą da się lubić, będącą autorytetem w swojej dziedzinie.
Tymczasem sprawdź mój film poniżej, aby dowiedzieć się jeszcze więcej w temacie.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!