Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Coaching, Motywacja, Sprzedaż

3 poziomy słuchania w rozmowie z klientem

  • 11 września, 2021

Cześć! Dzisiaj poruszymy bardzo istotny temat nierozerwalnie związany nie tylko z procesem sprzedaży, ale także ze wszystkimi interakcjami do jakich dochodzi, między Tobą a ludźmi dookoła. Powiem Ci o 3 poziomach słuchania. 

Tak jak powiedziałem na samym wstępie, świadomość występowania tych poziomów słuchania jest ważna i przyda Ci się nie tylko jako coś, wykorzystywane zawodowo. Poznanie i zrozumienie tego, jak słuchanie innych wpływa na relacje, ich utrzymywanie i budowanie zażyłości pomoże Ci również na gruncie relacji typowo osobistych. 

I poziom słuchania

W dużym uproszczeniu mogę Ci powiedzieć, że pierwszy poziom charakteryzuje się tym, że filtrujemy to, co ktoś do nas mówi, ale myślimy tylko o tym, co sami zaraz powiemy. Oznacza to, że podczas rozmowy z klientem w zasadzie nie skupiasz się, nie zapamiętujesz tego, co on Ci mówi. Wpada to Twoim jednym uchem, a wypada drugim. 

Myślisz o różnych innych rzeczach dookoła. Zastanawiasz się już nad tym, jak skontrujesz jego wypowiedź chociaż nawet jeszcze nie skończył. Może myślisz o tym, jakie zakupy musisz zrobić w drodze do domu. Marzysz o tym, aby odbębnić jeszcze ostatnie półtorej godziny swojej zmiany i iść do domu. Taka rozmowa z klientem, ale też z jakimkolwiek innym człowiekiem w ogóle nie jest angażująca. W takiej sytuacji faktycznie rozmawiacie, ale tak naprawdę się nie słyszycie. 

Na taką sytuację jesteśmy szczególnie narażeni kiedy rozmawiamy z tzw. gadułami, czyli klientami mówiącymi bardzo dużo, rozwlekle, nie trafiającymi konkretnie w punkt a dopowiadającymi historię do każdej części swojej wypowiedzi. Działamy wtedy według mechanizmu wyciszenia – wyłączamy się. 

II poziom słuchania

Tutaj uwaga słuchającego skupia się tylko na tym co mówi klient, nie myśli on o tym, co za chwilę odpowie klientowi. Jest to “na początek” najlepszy sposób słuchania w rozmowach z innymi. Oznacza to, że skupiasz się tylko na słowach drugiego człowieka. Nie myślisz przy tym o sprawach otaczających Cię, o tym jakie masz na dzisiaj obowiązki domowe, kiedy kończy Ci się przegląd w samochodzie, ile jeszcze potrwa promocja na mielone w sklepie nieopodal. 

Jeśli będziesz w ten sposób słuchać klienta to gwarantuję Ci, że on sam to dostrzeże i poczuje. Sprawi to, że doceni relację, która powstaje między Wami i podejdzie do niej z większym zaufaniem. Dając klientowi zrozumienie, atencję, czas na wyrażenie swoich myśli i poglądów, wyróżniasz się na tle właśnie tych wszystkich osób, które słuchając innych odliczają tylko sekundy do końca zdania. 

III poziom słuchania

Słuchasz tego, co mówi osoba, ale mylisz o tym, dlaczego akurat Tobie to mówi. Z jakiego powodu właśnie dzisiaj mówi w ten sposób, dlaczego używa takich, a nie innych słów. Myślisz więc trochę ponad tym, co mówi Ci klient. Jeśli słyszysz, że nigdy wcześniej nie mówił nikomu tego, co zaraz Ci przekaże, to od razu zaczynasz analizować, dlaczego akurat Ciebie decyduje się obdarzyć takim zaufaniem. 

Na tym poziomie analizujesz reakcję, nastrój, nastawienie klienta. Dlaczego dzisiaj jest tak roztrzepany, zasmucony, a może opieszały. Co sprawiło, że w odróżnieniu od częstej gadatliwości, dzisiaj spotykasz się z jego milczeniem. Czy stało się coś, co doprowadziło do tego, że dzisiaj tak dużo przeklina, podczas gdy zwykle tego nie robi. 

Pamiętaj przy tym, aby nie zaniedbywać tego świadomego słuchania podczas swoich rozważań. To, że szukasz głębi i sensu w wypowiedziach klienta jest świetną rzeczą i naprawdę może prowadzić do rewelacyjnych wręcz efektów. Stanie się tak jednak pod warunkiem, że klient nie odczuje w tym samym czasie, że odpływasz, skupiając się zanadto na jego stanach emocjonalnych. 

Pracuj nad tym, aby słuchać i analizować. Czuć głębiej i widzieć więcej. Doprowadzi do tego, że klient poczuje, że nadaje z Tobą na tych samych falach, a to zdecydowanie polepszy i umocni Waszą relację. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak sprzedawać w branży IT? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak mówić do klientów?

Czytaj artykuł→

Psychoterapia czy szkolenia dla handlowców? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak mówić do klientów?

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·

Psychoterapia czy szkolenia dla handlowców? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz