Przejdź do treści
Bezpłatne Szkolenie
Zaproś Trenera do firmy
  • Call center, Coaching, Motywacja, Sprzedaż

3 cechy, bez których będziesz kiepskim sprzedawcą

  • 19 lipca, 2021

Cześć! Dzisiaj powiem Ci o 3 cechach charakteru, osobowości, których brak oznacza słabe wyniki w sprzedaży. 

1 – Odwaga

Odwaga jest cechą, której potrzeba nam tak naprawdę w codziennym życiu. Której przejawy wykorzystujemy w pracy, podczas zakupów, w szkole, na uczelni. Cecha ta pozwala nam na bycie sobą. Na mówienie tego co myślimy, na robieniu tego, co chcemy. 

Odwaga pozwala Ci na to, aby w rozmowie z klientem stawiać sprawy jasno. Aby przy byciu uprzejmym i miłym, pozwolić sobie także na bycie stanowczym, na szanownie własnego czasu i otwartość w rozmowie. 

Przykładem niech będzie „klasyczna” sytuacja, w której kontaktujesz się z klientem, np. po przesłaniu oferty na maila, z zapytaniem o dalsze kroki. Wielu klientów stosuje różnego rodzaju nieprawdziwe wymówki jak np. to, że obecnie nie są przekonani, ale jak tylko będą zdecydowani to na pewno do Ciebie oddzwonią. Odwaga w takiej sytuacji pozwala Ci skontrować odpowiedź rozmówcy i powiedzieć „Proszę Pana, z doświadczenia wiem, że jeśli klient mówi w ten sposób, to najczęściej w ogóle nie jest zainteresowany ofertą i nigdy nie zamierza faktycznie kontaktować się ze mną ponownie. Brak mu po prostu odwagi, aby powiedzieć mi to wprost. Chcę zapytać, czy przypadkiem w tej sytuacji, nie jest tak samo?”. 

Dzięki takiej postawie klient traktuje Cię inaczej, przedstawia Ci swoje prawdziwe plany i zamiary, a nawet jeżeli wprost odmówi i stwierdzi, że stanowczo nie zechce nic od Ciebie kupić, przynajmniej nie tracisz już czasu na myślenie o tym i możesz przejść dalej. 

2 – Autentyczność

Bycie autentycznym to nic innego jak bycie sobą. Prawdziwym sobą, zgodnym z własnymi przekonaniami, poglądami, zasadami. Na własnym przykładzie mogę powiedzieć Ci, że osiągnięcie tego wcale nie jest łatwe. Sam przez długi okres swojego życia starałem się funkcjonować nie zdradzając w pełni tego, co naprawdę czuję. Bierze się to np. z wychowania, które utwierdza nas w tym, że lepiej zachować rzeczy dla siebie, aby nie wzbudzać sensacji i nie wchodzić w konfrontacje.

W rozmowach z klientami autentyczność jest ważna z kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że udawanie kogoś, kim nie jesteś, jest wyczerpujące, męczące i niszczące na dłuższą metę. Sprawia to, że jeśli grasz pod klienta w sposób przesadzony, nienaturalny, zupełnie niezgodny z Twoim prawdziwym ja, to zawsze podczas spotkań będziesz już musiał przywdziewać tę maskę. Nigdy nie będziesz mógł pozwolić sobie na pełną swobodę. 

Inna kwestia to fakt, że autentycznością zdobywa się klientów. Oczywiście, nie zrozum tego tak, że na spotkaniu z klientem masz zachowywać się jak w domu na kanapie przed telewizorem. Nie każdy klient też polubi Twoje prawdziwe ja. Ale ci, którym się ono spodoba, staną się Twoimi „najwierniejszymi” klientami! 

Klient, który usłyszy od doradcy słowa konstruktywnej krytyki, który usłyszy prawdę na temat swoich nieefektywnych rozwiązań, ale jednocześnie przedstawisz mu wyjście z tej sytuacji, będzie Cię słuchał dużo uważniej, niż kolejnego potakiwacza na wszystkie jego pomysły. Będzie Cię słuchał, bo Twoja postawa się wyróżnia, w jego oczach, z anonimowego, nijakiego, stajesz się jakiś, wyrazisty, może nawet interesujący w swoich poglądach. 

3 – Nieustępliwość

Inaczej rozumiana jako systematyczność, wytrwałość, konsekwencja. Nigdy nie myl nieustępliwości z nachalnością. Nie bądź przy tym namolnym, facetem, który dla klienta jest jedynie utrapieniem. Będąc nieustępliwym wcale nie musisz być uciążliwy – wręcz przeciwnie. 

Możesz się wykazać nieustępliwością np. reagując na obiekcje klienta, coś, o czym miałeś już okazję czytać w poprzednich moich artykułach. Pierwsze „nie” klienta, prawie zawsze jest zwykłą zasłoną dymną, pod którą kryją się inne obawy, plany, uprzedzenia. 

Nie daj się zwodzić klientowi, który przykładowo nieustannie odkłada rozmowę na temat przedstawionej oferty, w końcu doprowadzając do tego, że zamiast przekładać rozmowy, w ogóle przestaje odbierać telefon. Jeśli sytuacja powtarza się, nie daj się cały czas „odkładać na później” – wyraź swoje odczucia wprost. Zapytaj klienta, czym taka sytuacja jest spowodowana, czy w ogóle planuje faktycznie przejrzeć ofertę, ustosunkować się i dobić targu, czy zwyczajnie obawia się odmówić wprost. Podkreślaj przy tym obustronny szacunek do swojego czasu oraz podkreśl dojrzałość i otwartość, zapewniając klienta, że taka odmowa nie jest niczym osobistym. 

Nieustępliwość objawia się w też w tym, że nie bierzesz w ciemno „łatwych rozwiązań”. Nie zawsze godzisz się bez walki z tym, że ktoś odmawia Ci podania kontaktu do przełożonego, nie odpuszczasz, gdy napotykasz przeszkodę w postaci trudnego rozmówcy. To w Twoim interesie jest bycie nieustępliwym, ponieważ pod koniec dnia, to właśnie ze sobą rozliczasz się z tego, ile udało Ci się sprzedać. 

Zachęcam Cię do obejrzenia mojego filmu na YouTube, z którego dowiesz się jeszcze więcej szczegółów na temat wymienionych wcześniej cech.

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR dotyczący skutecznej metody sprzedażowej, którą przedstawiam krok po kroku, aby każdy mógł ją wprowadzić do swojego działania. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży biznes blanchard bot do nauki sprzedaży call center coach coaching cold calling finalizacja handel higiena mózgu jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń mementor MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie nauka sprzedaży telefonicznej obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty rozwój rozwój osobisty skuteczna sprzedaż smc sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zespół handlowy zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Klient mówi: „Muszę się zastanowić”? Oto 3 sposoby, by kupił TERAZ

Czytaj artykuł→

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży: wiedza, umiejętności czy postawa?

Czytaj artykuł→

Jak sprawić, by klient CIĘ słuchał? 3 psychologiczne triki, które zwiększą Twoją sprzedaż

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Sprzedaż ·

Klient mówi: „Muszę się zastanowić”? Oto 3 sposoby, by kupił TERAZ

Czytaj artykuł→
  • Sprzedaż ·

Co decyduje o sukcesie w sprzedaży: wiedza, umiejętności czy postawa?

Czytaj artykuł→
  • Sprzedaż ·

Jak sprawić, by klient CIĘ słuchał? 3 psychologiczne triki, które zwiększą Twoją sprzedaż

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2025 | Wykonanie Two Colours

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Zaproś Trenera do firmy
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Zaproś Trenera do firmy
  • Kontakt

Umów się na bezpłatną konsultacje biznesową z naszym ekspertem, podczas której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc.