Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Call center, Sprzedaż

11 tipów jak zwiększyć konwersję potencjalnych klientów na płacących

  • 2 sierpnia, 2018

Jeśli na swojej stronie internetowej zbierasz leady, poprzez formularz kontaktowy lub aplikacje typu „zostaw numer oddzwonimy”, to wiesz, że często osoby, które w pierwszej chwili były zainteresowane, podczas kontaktu telefonicznego po pewnym czasie już nie mają tak dużej motywacji zakupowej. Jeśli klienci wysyłają do Ciebie zapytania mailem, to im więcej czasu minie od pierwszego kontaktu, tym trudniej jest dokonać finalizacji. Jeśli między pierwszym kontaktem, a kolejnym minie zbyt dużo czasu, drastycznie spada szansa na sukces. Co zatem możesz zrobić, aby zmaksymalizować szanse na to, że klient pierwotnie zainteresowany, tzw. ciepły lead przekonwertuje w Twojego klienta. Oto one:

  1. Dzwoń do swoich leadów w ciągu kilku sekund od momentu, gdy informacja o zainteresowaniu z ich strony Twoją ofertą, do Ciebie trafi. Jeśli masz powiadomienie sms lub mailowe, to od razu widząc info ze strony, zadzwoń do klienta. Jeśli nie możesz tego zrobić osobiście, zleć to wyspecjalizowanym firmom np. call center, które w Twoim imieniu przez 24h na dobę będą odbierać połączenia od zainteresowanych klientów bądź oddzwaniać do nich w ciągu kilku sekund. Tym sposobem zwiększasz skuteczność konwersji nawet o 30%.
  2. Dzwoń do klientów we wtorek, środę i czwartek. W poniedziałek Twój klient najczęściej ma masę pracy po powrocie z weekendu, odgrzebuje maile, odkopuje się z raportów, planuje pracę na kolejne dni, odbywa zaległe spotkania, a Twój telefon może być dla niego kolejnym problemem, który najchętniej odłoży na inny dzień.
  3. Kontaktuj się z klientami w okresie przed Bożym Narodzeniem, udzielający się nastrój świąteczny powoduje, że klienci chętniej sięgają do portfela, a grudzień to w wielu firmach także wykorzystywanie pozostałego budżetu.
  4. Najlepszy moment aby dzwonić do potencjalnych klientów to godziny poranne pomiędzy 8.00 a 12.00. Szczyt następuje tuż przed obiadem, a więc przed godziną 13.00. Klient jest wtedy bardziej rozluźniony, a świadomość zbliżającego się nieuchronnie końca pracy nastraja go optymistycznie, dlatego chętniej wchodzi w rozmowę i jest bardziej skory do współpracy.
  5. Doglądaj swojego klienta wysyłając do niego artykuł, ofertę, zaproszenie na webinar, ciekawy artykuł w godzinach 9.00 – 12.00.
  6. Zawsze gdy oferujesz zniżkę, uzasadnij ją np. rocznicą ślubu, weekendem majowym bądź urodzinami. Ludzie potrzebują motywu aby postrzegać Twoją promocję cenową jako wiarygodną, a nie tylko jako zniżkę mającą na celu wyciągnięcie pieniędzy z ich portfeli.
  7. W swoich ofertach umieszczaj zdjęcia i grafiki, gdyż są przyswajane przez oko klienta o 60,000 razy szybciej niż tekst. Dlatego w sieci infografiki cieszą się tak ogromną popularnością.
  8. Opowiedz klientowi anegdotę, która go rozśmieszy, dzięki czemu zwiększysz o ponad 60% szansę na zakup. Ludzie zapomną o czym z Tobą rozmawiali, ale nigdy nie zapomną jak się przy Tobie czuli. Piszę o tym w „100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.
  9. Ostatnie 5 minut rozmowy klient zapamięta najlepiej, zostaw więc sobie na koniec coś, co jest dużą korzyścią, o której warto, żeby klient zapamiętał. Nie zostawiaj mówienia o cenie na koniec, bo jedyne co zapamięta, to właśnie to, co chciałbyś ukryć, cenę wpleć w środek.
  10. Najlepsze efekty osiągniesz kiedy zastosujesz schemat rozmowy: problem-rozwiązanie-Twój produkt/usługa. Pokazując jaki problemy rozwiązujesz, w jaki sposób i jak Twój produkt zmieni życie klienta, zapewnisz mu odpowiedź na pytanie, które kłębi się w jego głowie od początku rozmowy: „Co ja będę z tego miał?”
  11. Wysyłając ofertę mailem, klient chętniej z niej skorzysta, gdy w treści zaoferujesz kupon rabatowy lub czasową zniżkę.

Pamiętaj, że zawsze po drugiej stronie słuchawki, komputera, stołu siedzi człowiek i chce być obsłużony przez człowieka, więc żadna technika nie zadziała, jeśli będziesz jak bezduszny robot, który zapomni, że sprzedaż to oferowanie klientowi możliwości dokonywania zakupów.

Jeśli chcesz wreszcie poznać sprawdone sposoby na sprzedaż, dlatego pobierz Psychologię Sprzedaży Telefonicznej i dowiedz się jak to zrobić.

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz