Cześć! Czy wiesz, co jest kluczem do tego, żeby publika, przed którą występujesz lub której coś prezentujesz, Cię słuchała? Jak zdobyć ich uwagę? Co zrobić, żeby ich zainteresować? Przygotowałem ten materiał dla Ciebie, żeby odpowiedzieć właśnie na takie pytania i pomóc Ci w przygotowaniu jeszcze lepszych wystąpień publicznych!
Wracając do pytania, co jest pierwszym krokiem na drodze do zdobycia uwagi publiczności? W tworzeniu więzi z publicznością ważne jest, żeby znaleźć jakieś cechy, tematy, zagadnienia, które są wspólne dla słuchających i dla występującego.
Przykładowa sytuacja, w której prezentujesz metody sprzedaży na spotkaniach z szerokim gronem odbiorców. Co może Cię łączyć z publicznością, jakie zainteresowania możecie podzielać? Nie jest trudno zgadnąć, że na pewno interesują Was pieniądze, sprzedaż, no i wystąpienia publiczne – a przynajmniej wystąpienia przed większą ilością ludzi.
Dla publiczności istotne będzie, aby dowiedzieć się, dlaczego temat, o którym im mówisz, powinien być w ogóle dla nich ważny. W opisywanej sytuacji można powiedzieć im o zwiększeniu efektywności, poprawie wyników, lepszych zarobkach.
Następnie, kiedy odniosłeś się już do tego, dlaczego temat jest istotny dla grupy, musisz przejść do bardziej jednostkowej narracji. Dlaczego to jest ważne dla tej konkretnej osoby, dlaczego to Ona uczestniczy w tym spotkaniu, a nie ktoś inny, oraz dlaczego zamiast robić coś zupełnie innego, jest właśnie tutaj i słucha właśnie Ciebie.
Czemu ten uczestnik szkolenia wybrał to szkolenie z Tobą? Powodów i punktów wspólnych może być wiele. Być może to chęć rozwoju, może takie szkolenie i umiejętności zwyczajnie przydadzą się w nadchodzących spotkaniach z klientami? Osoba uczestnicząca w spotkaniu może po prostu chcieć więcej zarabiać. Tylko czy aby jej współpracownicy nie chcą tego samego? A przecież nie uczestniczą w tym warsztacie.
Dlaczego tak się dzieje? Warto zwrócić uwagę na to, że zauważalna jest większa ambicja, lepsze rozumienie biznesu, świadomość tego, że bez rozwoju, osoba, do której mówisz, po prostu nie będzie w stanie już więcej osiągnąć.
Kiedy wyjaśniłeś już, dlaczego uczestnicy Twojego szkolenia się na nim pojawili, odniosłeś się zarówno do grupy, jak i podkreśliłeś ich indywidualny charakter, przychodzi moment, w którym powinieneś zbudować swój autorytet.
Czym się zajmujesz, dlaczego jesteś w tym najlepszy lub jesteś jednym z najlepszych? Co sprawia, że są oni właśnie w tym miejscu i słuchają właśnie Ciebie? Zwróć uwagę, że gdybym już na samym początku materiału powiedział Ci o sobie, pewnie uznałbyś, że jestem bufonem, który już od pierwszych słów się przechwala.
Gdybym już na samym wstępie powiedział Ci o tym, że od ponad 12 lat jestem w branży, że zaczynałem jako konsultant wykonujący nawet 100 telefonów dziennie, a nie zniechęcała mnie nawet 99 odmowa, bo byłem przekonany, że za kolejnym razem się uda – i udawało się, to być może pomyślałbyś, że to nie od tego powinienem zacząć.
I słusznie – miałbyś rację! W skutecznych prezentacjach i wystąpieniach przed ludźmi, na wszystko jest odpowiednia pora. Musisz tylko poruszać się na tej drodze według odpowiedniego schematu, według mapy, która sprawi, że ludzie będą chcieli Cię słuchać, ponieważ jeśli zniechęcisz ich już na samym początku, to wszystko, co dalej powiesz, nie będzie już miało żadnego znaczenia.
Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.
Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!