Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo

Nawiązuj sojusze

  • 26 listopada, 2021

Cześć! Dzisiaj krótko opowiem Ci o tym, dlaczego ludzie łączą się w grupy, co kieruje ich do zawierania znajomości, przyjaźni, społeczności i sojuszy. Dowiesz się też dlaczego jest to takie ważne, aby mieć sojuszników i współpracować z innymi, podobnie do plemion, przed wieloma wiekami. 

Ludzie od zawsze, już od pierwszych etapów rozwoju człowieka, w których to podstawową jednostką funkcjonowania były plemiona, mieli tendencję – chociaż w pewny stopniu wymuszoną – do łączenia się w grupy. Początkowo były to kilkuosobowe bandy, następnie większe zbieraniny, przekształcały się one następnie w plemiona i społeczności. 


Dla tamtych ludzi zawieranie takich sojuszy – bo tak należy je nazywać – było praktycznie jedynym sposobem na przetrwanie, w prymitywnym i nieprzyjaznym, niebezpiecznym świecie wielkich gadów i zagrożeń. Zastanawiasz się dlaczego – przecież w tamtych czasach ludzie musieli walczyć o pożywienie między sobą, bo było go mało, pomyślisz. 

Otóż pomimo tego, że planeta miała duże zasoby naturalne, większe niż teraz, bo przez nikogo nie wydobyte, to jednak pojedynczy człowiek nie był w stanie niczego zbudować, pozyskać surowców, zapolować na drapieżną zwierzynę. To oczywiste, nie pojedyncze jednostki nie miały szans w starciu np. z mamutem, tygrysem albo innym ówczesnym drapieżnikiem. 

Obecne realia niewiele różnią się od tamtych czasów. Ludzie przecież też łączą się w grupy i nowożytne “plemiona”, ponieważ w grupie zawsze jest raźniej. Mamy przecież związki wyznaniowe, zgrupowania kibiców, drużyny sportowe i wiele innych. Zgromadzeniom tym przewodzi wspólny cel, jedna idea, wybrany światopogląd. Znaleźli oni innych ludzi myślących tak samo jak oni i powinno się to stać również Twoim celem w najbliższej przyszłości. 

Najlepszymi sojusznikami mogą być Twoi sąsiedzi, ponieważ w obecnych czasach, takie relacje typowo sąsiedzkie, z ludźmi, w którymi dzieli Cię jedynie ogrodzenie, ściana, kawałek podwórka, wracają do łask i znów przybierają na wartości. 

Spójrz na przykład światowych gospodarek, takich jak Chiny. Ich droga w rozwoju od początku lat 90-tych, w których to miały zaledwie 3% udziału w światowym eksporcie, była bardzo długa i doprowadziła ich do obecnego stanu wynoszącego około 14%. Było to efektem przeniesienia ogromu produkcji z Europy, właśnie do Chin, które chętnie przyjmowały kolejne zlecenia i zadania. Dzięki temu Chiny się rozwinęły i stały się one fabryką świata, sprzyjało to też globalizacji. 

Podałem Ci ten przykład, ponieważ świetnie pokazuje wyzwania z jakimi mierzymy się w obecnym świecie. Taki stan rzeczy, duży udział konkretnych krajów w eksporcie światowym, masowe przenoszenie produkcji sprawiły, że wraz z początkiem pandemii, spora część światowych rynków stała się niezaopatrzona – właśnie ze względu na limitacje w transporcie na dalekie odległości. Dlatego też gospodarki ponownie przychylnie przyglądają się opcjom robienia interesów z najbliższymi rynkami, ze swoimi sąsiadami. To z nimi chcą nawiązywać sojusze. 

Ty jako przedsiębiorca powinieneś nawiązywać sojusze z lokalnymi hurtowniami i hurtownikami, sadownikami, hodowcami, z ludźmi robiącymi coś fajnego w Twojej okolicy. Świetnie znana i nieśmiertelna “kawa z sąsiadami” działa cuda. Odwiedzaj ludzi dookoła i zacieśniaj więzy. Zwracaj uwagę na to, że jeśli mieszkacie obok siebie tyle lat, a nigdy nie mieliście jeszcze okazji ze sobą porozmawiać przy kawie i cieście, to może jest to właśnie doskonała okazja, żeby nadrobić pewne zaległości i zacząć trzymać się razem. 

Raz, że w razie nieobecności sąsiad lub sąsiadka to świetny opiekun domostwa, który może podejść co dzień czy dwa, aby sprawdzić czy wszystko w porządku. Dwa, warto mieć sojusze i znajomości ponieważ nigdy nie wiesz, czym zajmuje się Twój sojusznik. W obecnych czasach sąsiad lub sąsiadka, z którymi masz dobrą, przyjacielską relację może być nawet na wagę życia. 

W czasach, kiedy łatwo zachorować, szpitale są przeciążone, a na nas wszystkich pada cień pandemii, warto znać ludzi, którzy mogą Ci pomóc w trudnych momentach. 

Sojusze online są teraz tak dużo warte, jak te w świecie rzeczywistym. Partnerstwa dają znakomite efekty. Jeśli Twoje zasięgi w internecie nie są wystarczająco duże, szukaj osób, z którymi będziesz mógł pomóc sobie nawzajem. Stwórzcie wspólne materiały na bloga, lub wideo na YouTube. Polecajcie się, reklamujcie swoje produkty lub usługi. 

Sojusze są konieczne, chociaż oczywiście nie wszystkie mogą wyjść Ci na dobre. Może zdarzyć się, że padniesz ofiarą, cwaniactwa, chytrości, łapczywości innych. Ktoś może Cię wykorzystać. A o takich sytuacjach wiem doskonale, z własnego doświadczenia. Ale cokolwiek podobnego by się nie działo, nie można porzucać idei tworzenia sojuszy i nawiązywania znajomości. Jedyne co powinieneś zrobić, to starannie dobierać tych, z którymi w te sojusze wchodzisz. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz