Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja, Przywództwo

Instrukcja obsługi klienta choleryka

  • 16 sierpnia, 2021

Cześć! Dzisiaj przybliżę Ci sylwetkę jednego z często spotykanych typów osobowości. Dowiesz się jaki jest i czym się charakteryzuje choleryk. 

Ludzkie typy osobowości warunkują zachowanie w obliczu różnych sytuacji w życiu codziennym. To, że ktoś jest np. omawianym dzisiaj cholerykiem, nie sprawia, że będzie on tylko innych klientem albo sprzedawcą. Warunkuje to także jego zachowanie jako chociażby członka rodziny. 

Poznając zachowania typowe dla danych osobowości możesz łatwiej wpływać na ich decyzje wywierając wpływ w określony sposób. 

Choleryk jako rodzic

Choleryk w rodzinie, rodzic jest osobą decyzyjną, kierującą rodziną, wyznaczającą wspólne i indywidualne cele. Jest organizatorem życia rodzinnego. Wychodzi z inicjatywami, zabawia rodzinę planując im czas. 

Choleryk może być postrzegany jako przemądrzały – chociaż na pewno sam tak o sobie nie powie! Taka łatka bierze się czasami stąd, że ten typ osobowości wierzy, że nie ma pytań bez odpowiedzi. Tworzy wokół siebie aurę wiedzy, kształtując się na osobę, która zna odpowiedź na każde pytanie. 

Umeblowanie mieszkania, kolor jego ścian, kierunek na najbliższy urlop albo wybór nowego samochodu – o takich rzeczach decyduje choleryk. To on chce sprawować kontrolę w domu i robi wszystko aby tak się stało. Związek, w którym jedna strona jest flegmatyczna a druga choleryczna ma szansę działania na zasadzie przeciwwagi. Dwa choleryczne charaktery będą miały bardzo trudne zadanie wytrzymania ze sobą w związku. 

Z cholerykiem dzieci nie będą się nudzić, ponieważ taki rodzic wyznacza im cele i oczekuje ich realizacji. Przez to na pewno będą miały pod dostatkiem dodatkowych zajęć i wyzwań. 

Choleryk jako klient

Charakteryzuje go to, że wie czego chce Nie musi się zastanawiać, szukać podpowiedzi pytającym wzrokiem. Nie zauważysz u niego niepewności i zmieszania. Taki klient wie czego szuka w sklepie, wie po co dzwoni, co chce zamówić. 

Jest też samodzielny w podejmowaniu decyzji. Nie działa na niego perswazja i gierki. Jeśli sam nie jest przekonany do produktu albo usługi – nie zdecyduje się na zakup. Swoją ofertę dla choleryka oprzyj o prezentację rozwiązań, efektów, które przyniesie mu dokonany zakup. 

Nie obca jest mu pewność siebie, którą rozpoznasz od razu. Strój, samochód, dodatki. Choleryk będzie widoczny z daleka i będzie to oznaczać, że jego cel jest zrealizowany. Zależy mu na tym aby nie być anonimowym i żeby się wyróżniać. Pamiętaj o tym w rozmowie z nim. 

Raczej nie przekonasz go do swoich racji – cholery jest autorytetem sam dla siebie. Uznaje swoje zdanie i rady innych ludzi traktuje jako nietrafione. Stanowi to ważny i nieodłączny element jego osobowości, o którym należy pamiętać podczas rozmów sprzedażowych. 

Choleryk jako przyjaciel

Trzeba przy tym wszystkim powiedzieć, że choleryka cechują duża chęć i gotowość do działania. Nie jest typem osoby rozczulającej się nad niesprawiedliwym losem – w sytuacji kryzysowej działa, nie pozwalając aby bliskich spotkało coś złego. 

Cholerycy jednak nie często nawiązują przyjaźnie. Idzie im to raczej opornie, nie ze względu na umiejętności. Bardziej ze względu na chęci, albo właśnie ich brak. Cholerycy zorientowani są na cel, do którego z łatwością dążą samotnie. Nie czują oni przy tym więc potrzeby zawierania przyjaźni. Nie odrzucają tego konceptu zażyłości między ludźmi, ale nie są od niego uzależnieni, nie szukają go na siłę. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz