Skip to content
Bezpłatne Szkolenie
  • Coaching, Motywacja

Co zrobić, gdy brakuje Ci wiary w siebie?

  • 10 września, 2021

Cześć! Dzisiaj powiem Ci o tym, co zrobić kiedy brakuje Ci wiary w siebie. Dowiesz się, czym jest właściwie wiara w siebie, dlaczego jest ona ważna, jakąś wartość ma w Twoim życiu. 

Jeśli zastanawiasz się czym jest wiara w siebie, to najprościej mówiąc, jest ona przekonaniem które wspiera Cię w osiąganiu celów krótko i długoterminowych. Pomaga ona także w budowaniu bliższych i dalszych relacji w Twoim życiu. Pozwala Ci ona czuć się wolnym i szczęśliwym. Opisując to, mówię oczywiście o sytuacji, w której posiadasz tą wiarę w siebie, czujesz ją i faktycznie wierzysz w swoją osobę, możliwości i to, że możesz coś osiągnąć. 

W odwrotnej sytuacji, gdy brak Ci wiary w siebie, nie radzisz sobie z problemami. Porażki doprowadzają Cię do czarnej rozpaczy, nie potrafisz ich przetrawić i przebrnąć przez nie wynosząc cenne lekcje i naukę. Przytyki ze strony osób otaczających Cię, sprawiają, że zaczynasz wewnętrznie kwestionować swoje umięjętności, kompetencje, zdolności. 

Konsekwencje braku wiary w siebie są druzgocące. Sprawiają, że nawet najlepsi fachowcy, specjaliści w danej dziedzinie, ludzie na ogół szczęśliwi, zaczynają wątpić w samych siebie. Kończy się to niejednokrotnie upadkami biznesów, końcami kariery, rozpadami związków. 

Jak to przezwyciężyć? Chociaż odpowiedź może się wydawać zbyt łatwa, błacha, za prosta, to jednak na samym początku, musisz zacząć dostrzegać wartość w samym sobie. Spójrz w lustro i dostrzeż człowieka, który ma w sobie po prostu wartość. Nie patrz na siebie przez pryzmat osiągnieć zawodowych, ukończonej szkoły, wielkości mieszkania albo ilości urodzonych dzieci. 

Spójrz na to, kiedy ludzie wrzucają np. na zdjęcie profilowe swoich mediów społecznościowych, zdjęcia swoich dzieci. Czyż nie są słodkie? Oczywiście! Ja sam jestem wielkim fanem, polecam dzieci każdemu i uważam, że rodzicielstwo jest wspaniałe. Ale te osoby skrywając się za portretem swoich potomków dają sygnał, że to dzieci są ich największym sukcesem i wartością. To z nimi wiążą swoje poczucie własnej wartości. To od ich osiągnieć (albo ich braku) uzależniają własne poczucie wartości. 

Czy to źle? A może to dobrze? Mogę tylko przywołać na myśl sytuację, która będzie miała miejsce, jeżeli dziecko nie spełni oczekiwań rodzica. Zawiedzie go w edukacji, na ścieżce kariery, w wyborach miłosnych. Wtedy w oczach tej osoby, jej własna wartość spada drastycznie, ponieważ ich “opoka” nie realizuje ich ideałów. 

Musisz udzielić siebie jako człowiek od sukcesów i porażek, które Cię spotykają. Ludzie często przekładają sukcesy zawodowe na wartość siebie jako człowieka. Jedynie gdy osiągną sukces zawodowy uważają siebie za wartościowych. To nie jest prawidłowa postawa, ponieważ sugeruje, że bez swojej pracy ci ludzie nic nie znaczą. 

Zaakceptuj to jaka i jaki jesteś. Polub i pokochaj siebie. To tak niewiele i tak wiele zarazem. 

Co więcej, przypomnij sobie co dobrego w osiągnąłeś. Czy to musi być złoto olimpijskie? Nie. Czy to musi być nagroda Nobla? Też nie. Przypominaj sobie zdanie prawa jazdy za pierwszym razem. Wygranie olimpiady w szkole. Konkursu strzeleckiego. Wynalezienie sposobu na zaganianie niesfornych gęsi do zagrody. Czemu nie pozwalasz tym wydarzeniom definiować swojej wartości, a skupiasz się na innych? 

Jeśli już, to patrz w przyszłość a nie w przeszłość. Życie toczy się tu i teraz i idzie naprzód. Ludzie biedni mają tendencję do rozpatrywania przeszłości. Do zadawania sobie pytań, które kierunkują ich przyszłość. Niestety ich jakość jest niska i dotyczy tylko porażek i rzeczy, które nie wyszły w przeszłości. 

Wiara w siebie, a raczej jej brak, może zniszczyć tych z największymi nawet osiągnięciami. Głęboka wiara w siebie może podnieść na duchu tzw. nawet największych “przegranych”. Dzieci obwiniają się o kłótnie rodziców. Zdradzone kobiety obwiniają siebie o takie zachowanie facetów. To prowadzi do “wyzerowania” wiary w siebie. Do zapadnięcia się pod ziemię. 

Powinieneś czerpać wielkość i wiarę w siebie, z siebie samego. Nie z opinii i zdania innych ludzi. To w rzeczywistości nie ma żadnego znaczenia. A prawdziwa wiara naprawdę może czynić cuda. 

Jeśli ten artykuł podobał Ci się i chciałbyś więcej takich materiałów, daj kciuk w górę. Będę produkował dla Ciebie więcej takiego contentu. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, które chciałbyś mi zadać — zostaw komentarz, a ja postaram się odpowiedzieć i rozwiać Twoje wątpliwości.

Zapraszam Cię również na BEZPŁATNY WEBINAR pt. „Jak umawiać nawet 7 na 10 spotkań z klientami przez telefon”, na którym przedstawiam moją autorską metodę pozyskiwania klientów krok, po kroku, abyś po jej wprowadzeniu, od następnego dnia mógł sprzedawać więcej. Szkolenie jest BEZPŁATNE – > KLIKNIJ TUTAJ!

Polub i Udostepnij

Facebook
Twitter
Email
Tagi
100 taktycznych zasad sprzedaży blanchard call center coach coaching finalizacja harmonia higiena mózgu higiena umysł jak rozbijać obiekcje klientów jak sprzedawać więcej karol froń MLM Model Kanapki motywacja największe błędy w sprzedaży nastawienie obiekcje klientów obiekcje w sprzedaży przywództwo psychologia psychologia sprzedaży rozwoj osobisty smc spezedaż spokój sprzedawca sprzedaż sprzedaż na zimno spzedawca success mind club szkolenie techniki sprzedażowe telemaketing telemarketer zamknięcie zamknięcie sprzedaży zarządzanie zawód sprzedawcy zespół zimne telefony

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

POLUB MNIE NA FACEBOOKU:

OSTATNIO OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.2

Czytaj artykuł→
  • Coaching ·
  • Motywacja ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak przygotować się do spotkania biznesowego? cz.1

Czytaj artykuł→
  • Call center ·
  • Sprzedaż ·
  • Wyróżnione sprzedaż ·

Jak sprzedawać w branży IT? cz.2

Czytaj artykuł→
Next →
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Wszystkie artykuły zostały wyświetlone
Pokaż więcej artykułów →

Zostaw komentarz

  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
  • Polityka prywatnosci

Wszystkich przedstawicieli mediów serdecznie zapraszamy do kontaktu z Biurem Prasowym Karol Froń pod adresem
e-mail: biznes@karolfron.pl

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright © 2021 | Wykonanie Two Colours

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zapisywane na Państwa urządzeniu. Zmiany ustawień plików cookies możecie Państwo dokonać w dowolnym czasie. Polityka prywatności
Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
Polityka prywatności i plików cookie

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Pozostańmy
w kontakcie

biuro@karolfron.pl
+48 793 700 701
Facebook Instagram Youtube Linkedin

Menu

  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt
  • Zacznij tutaj
  • Kalendarz szkoleń
  • Biblioteka
  • Referencje
  • O mnie
  • Mentoring
  • Współpraca B2B
  • Sklep
  • Blog
  • Video
  • Kontakt

Wypełnij formularz

Dofinansowania szkoleń

Zwrócę Ci 80% kosztów szkolenia ze mną w Twojej firmie. Co Ty na to?

Jeżeli jesteś zainteresowany zostaw namiary

Wypełnij formularz